logo
Autentificare   

Autentificare clienti

Corectarea erorilor

Ştiţi cum se corectează greșelile în documentele financiar-contabile ?

În documentele justificative si în cele contabile nu sunt admise stersături, modificări sau alte asemenea procedee, precum și lăsarea de spații libere între operațiunile înscrise în acestea sau file lipsă.

Erorile se corectează : 

  • prin tăierea cu o linie a textului sau a cifrei greșite, pentru ca acestea sa poată fi citite, iar deasupra lor se scrie textul sau cifra corectă. Corectarea se face în toate exemplarele documentului si se confirmă prin semnatura persoanei care a întocmit/corectat documentul justificativ, mentionându-se si data efectuarii corecturii.
  • prin anularea exemplarului de document gresit și rămânerea acestiua in carnetul de documente, în cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza cărora se primește, se eliberează sau se justifică numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevăd asemenea restricții.

La corectarea documentului justificativ în care se consemnează operații de predare-primire a valorilor materiale și a mijloacelor fixe este necesară confirmarea, prin semnatură, atât a predătorului, cât și a primitorului.

În cazul completării documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, corecturile sunt admise numai înainte de prelucrarea acestora, mentionându-se data rectificării și semnatura celui care a făcut modificarea. Documentele prezentate în listele de erori, anulări sau completări (pe baza carora se fac modificări în fisiere sau în baza de date a unității) trebuie să fie semnate de persoanele împuternicite de conducerea unității. 

 Surse : Codul muncii. Varianta PDF o puteţi descărca aici.

calendar evenimente
CECCAR
ceccar
contract1
contract2
contract3
fac
twit