logo
Autentificare   

Autentificare clienti

Formulare de stocuri şi transfer

Care sunt principalele formulare contabile de stocuri şi transfer de materiale ?

 

  • NOTA DE RECEPŢIE ŞI CONSTATARE DE DIFERENŢE (Cod 14-3-1A)

Este un formular cu regim intern de tipărire şi numerotare. Serveşte ca document pentru receptia marfurilor aprovizionate, document justificativ pentu incărcarea în gestiune sau document pentru inregistrarea in contabilitate.

Se întocmeşte in 2 (două) exemplare, la locul de depozitare sau în unitatea cu amănuntul şi se completează în 3 (trei) exemplare, numai dacă se constată diferenţe.

În cazul în care bunurile materiale sosesc în tranşe, se întocmeşte câte un formular pentru fiecare tranşă, care se anexează apoi la factura sau la avizul de însoţire a mărfii.

  • BON DE PREDARE, TRANSFER, RESTITUIRE

Este un formular cu regim intern de tipărire şi numerotare

Serveşte ca document de predare la magazie a produselor finite, document justificativ pentru încărcare în gestiune, document justificativ de înregistrare în evidenta magaziei şi în contabilitate, dispoziţie de transfer a valorilor materiale de la o gestiune la alta în incinta unităţii, document justificativ pentru scăderea din gestiunea predătorului şi de încarcare în gestiunea primitorului.

Se întocmeşte în doua exemplare, pe măsura predării la magazie a produselor, de catre secţie, atelier etc.

  • BON DE CONSUM (Cod 14-3-4A)

Este un formular cu regim intern de tipărire şi numerotare.

Serveste ca  document de eliberare din magazie a materialelor, document justificativ de scadere din gestiune, document justificativ de înregistrare în contabilitate

Se întocmeşte în doua exemplare, pe masura lansării, respectiv eliberarii materialelor din magazie pentru consum, de catre compartimentele unitatii, care solicita materiale pentru a fi consumate.

Bonul de consum se poate întocmi într-un exemplar în condiţiile utilizării tehnicii de calcul.

  • DISPOZIŢIE DE LIVRARE (Cod 14-3-5A)

Serveste ca document pentru eliberarea din magazie a produselor, marfurilor sau a altor valori materiale destinate vânzarii, a bunurilor cedate cu titlu gratuit sau date pentru stimularea vânzarii, dupa caz, document justificativ de scadere din gestiunea magaziei predatoare, document de baza pentru întocmirea avizului de însotire a marfii sau a facturii, dupa caz, ca document justificativ de înregistrare în contabilitate.

Se întocmeste în 2 (doua) exemplare de catre serviciul desfacere.

  • AVIZ DE ÎNSOTIRE A MĂRFII (cod 14-3-6A)

Este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.

Serveşte ca document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, document ce stă la baza întocmirii facturii, dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati, document de primire în gestiune, document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

Se întocmeste, în două sau mai multe exemplare, de catre unităţile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, precum şi în alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unităţii.

În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vânzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de însotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura", dupa caz.

Pe avizul de însotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".

În celelalte situatii decât cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însotire a marfii si nu factura.

  • FISA DE MAGAZIE (Cod 14-3-8)

Serveşte ca document de evidenţă la locul de depozitare a intrărilor, ieşirilor şi stocurilor bunurilor, cu una sau cu două unitati de masură, document de contabilitate analitică în cadrul metodei operativ-contabile (pe solduri).

Se întocmeşte într-un exemplar, separat pentru fiecare fel de material si se completeaza de catre:

  • compartimentul financiar-contabil la deschiderea fisei (datele din antet) si la verificarea înregistrarilor (data si semnatura de control). În coloana "Data si semnatura de control" semneaza si organul de control financiar cu ocazia verificarii gestiunii;
  • gestionar sau persoana desemnata, care completeaza coloanele privitoare la intrari, iesiri si stoc.

Fisele de magazie se ţin la fiecare loc de depozitare a valorilor materiale, pe feluri de materiale ordonate pe conturi, grupe, eventual subgrupe sau în ordine alfabetică.

Înregistrările în fişele de magazie se fac document cu document. Stocul se poate stabili dupa fiecare operatiune înregistrata si obligatoriu zilnic.

  • LISTA DE INVENTARIERE (Cod 14-3-12) 

Serveşte ca document pentru inventarierea bunurilor aflate în gestiunile unităţii, document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.), document justificativ de înregistrare în evidenta magaziilor (depozitelor) si în contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate, document pentru întocmirea registrului-inventar, document pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare, document centralizator al operatiunilor de inventariere.

Se întocmeste într-un exemplar, la locurile de depozitare, anual sau în situatiile prevazute de dispozitiile legale, de catre comisia de inventariere, pe gestiuni, conturi de valori materiale, eventual grupe sau subgrupe, separat pentru bunurile unitatii si separat pentru cele apartinând altor unitati, aflate asupra personalului unitatii la data inventarierii, primite pentru prelucrare etc. şi se semnează de catre membrii comisiei de inventariere şi de catre gestionar.

 Surse : Ordin 3512 din 27.11.2008 privind documentele financiar contabile. Varianta PDF o puteţi descărca aici.

calendar evenimente
CECCAR
ceccar
contract1
contract2
contract3
fac
twit