logo
Autentificare   

Autentificare clienti

Revisal

Ce trebuie să știți despre despre REVISAL ?

Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, ia solicitarea acestora.

Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenţa înfiinţării registrului.

Completarea şi transmiterea registrului se poate face în 2 modalități  :

  • o persoană nominalizată prin decizie scrisă de către angajator ;
  • prestatori înregistraţi la Inspectoratele teritoriale de muncă, care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare și care încheie cu firma, un contract de prestari servicii care are ca obiect serviciul de completare şi transmitere a registrului.

Prestatorii nu pot subcontracta, la rândul lor, serviciile de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator.

Angajatorul are obligaţia informării, în scris, a Inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii.

Angajatorii/prestatorii care operează efectiv în registru au obligaţia să prelucreze datele cu caracter personal ale salariaţilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

Registrul se întocmeşte în formă electronică.

Registrul se completează în ordinea angajării şi cuprinde următoarele elemente:

a)elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetăţenia şi ţara de provenienţă - Uniunea Europeană - UE, non-UE, Spaţiul Economic European - SEE;

b)data angajării;

c)perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea;

d)funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;

e)tipul contractului individual de muncă;

f)durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia;

g)salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă;

h)perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;

i)data încetării contractului individual de muncă.

 

Completarea, respectiv înregistrarea în registru a datelor obligatorii şi transmiterea registrului se fac după cum urmează: 

    • la angajarea fiecărui salariat, elementele prevăzute la lit. a)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către salariatul în cauză;
    • b)elementul prevăzut la lit. g) se completează şi pentru contractele individuale de muncă deja înregistrate, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri;
    • c)elementele prevăzute la lit. h) se înregistrează în registru în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data suspendării;
    • d)elementele prevăzute la lit. i) se înregistrează în registru la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoştinţă a evenimentului ce a determinat, în condiţiile legii, încetarea contractului individual de muncă;
    • e)pentru salariaţii detaşaţi, angajatorul de bază completează perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea, anterior începerii detaşării.

Orice modificare a elementelor prevăzute la lit. a), c)-g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.

Orice corecţie a erorilor survenite în completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunoştinţă de acestea.
 
Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de muncă în format electronic, prin utilizarea uneia dintre următoarele modalităţi:
a)prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii;
b)prin e-mail, pe bază de semnătură electronică;
c)prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă în format electronic, însoţit de o adresă de înaintare semnată de angajator.
 

 Surse : Codul muncii. Varianta PDF o puteţi descărca aici.

calendar evenimente
CECCAR
ceccar
contract1
contract2
contract3
fac
twit