Toţi din acest domeniu o ştim: de puţine ori am reuşit să evităm răspunsul la întrebarea referitoare la costurile contabilităţii lunare, la prima întâlnire cu un potenţial client.
Fie că discuţia începe cu întrebarea directă a clientului : „Mie să-mi spuneţi cât mă costă !”, fie că la finalul întâlnirii acesta solicită un ”onorariu estimativ”, dilema e întotdeauna aceeaşi.
Nu este uşor să soliciţi un onorariu, înainte de a evalua măcar complexitatea şi volumul activităţii potenţialului client. Pentru a câştiga clienţi, unii contabili practică strategia unor onorarii iniţiale foarte mici, care se dublează sau se triplează după prima lună, deşi activitatea clientului nu a crescut deloc. Alţii solicită de la bun inceput un onorariu care să acopere cu vârf şi îndesat orele de lucru, cu riscul de a-şi pierde clientul potenţial.
Ştiu că atunci când îţi faci cunoscut onorariul, întreprinzătorul român aflat la inceput se întrebă în sinea sa : „De unde să mai scot bani şi pentru contabilitate, la care nici nu mă gandisem până acum?”.
În acelaşi timp, managerul unei multinaţionale se gândeşte imediat dacă poate să înghesuie costurile alocate serviciilor contabile în bugetul deja aprobat de la “centru”.
De aceea, prefer ca la prima întâlnire să răspund cu o întrebare: „Nu vreţi să ştiţi, pentru început, cât v-ar costa dacă nu veţi avea o contabilitate ?"
Să nu aveţi o contabilitate ţinută ca la carte şi la zi poate implica :
După această expunere, primim de obicei, votul de încredere al potenţialului Client şi mai ales dreptul de a face o evaluare a activităţii sale, care să ne permită să răspundem cât mai exact la întrebarea uşor reformulată: „Care este onorariul pentru serviciul de contabilitate?”.
E;ti pe cale de a semna Contractul. Ştii de ce anume să te fereşti ?
Un inspector de la Fisc bate la uşa ta. Ştii ce obligaţii are ?