logo
Autentificare   

Autentificare clienti

Clauze în contractul de contabilitate

 

Alegerea unui contabil sau a unei firme de contabilitate este un pas important în viaţa oricărei firme.

Spunem acesta pentru că, contabilul trebuie sa devină persoana dumneavoastră de încredere, care cunoaşte afacerea aproape la fel de bine ca dvs.

Să presupunem ca v-aţi hotărât asupra unui firme de contabilitate şi sunteţi inaintea semnării contactului.

clauze in contract
 

Stiţi, la ce aspecte să fiţi atent ? 

Stiţi, de ce anume să vă feriţi ?

 

Pentru evitarea plaţii de amenzi si penalitati, a timpului pierdut pentru selectarea unui nou contabil şi a refacerii contabilităţii cu costurile aferente vă recomandăm urmatorii 10 pasi :

  1. Verifică PREGATIREA PROFESIONALĂ a contabilului ales.
    E bine de ştiut că, pentru a vă putea semna bilanţul contabil la sfârşitul anului fiscal, contabilul trebuie să fie expert-contabil activ, cu cotizaţia achitată la zi. Întrebaţi-l pe acesta şi verificaţi dacă este activ pe site-ul www.ceccarbv.ro la rubrica Experţi contabili liber profesionişti sau Experţi contabili angajaţi şi asociaţi . În plus pentru a putea depune la Administraţia Financiară Declaratia 101, contabilul ales trebuie sa fie membru al Camerei Consultanţilor Fiscali din România.
  2. Află ce EXPERIENŢĂ are firma de contabilitate în DOMENIUL TĂU DE ACTIVITATE.
    Cel mai adesea firmele de contabilitate sunt specializate în domeniile în care activează Clienţii acestora. Există astfel posibilitatea să nu cunoască în detaliu specificul anumitor activităţi (ex: import-export, productie, programare). Aşadar, asigurati-vă că are experienţă în domeniul tău de activitate.
  3. Află în ce masură îşi asumă firma de contabilitate RĂSPUNDEREA PROFESIONALĂ ŞI CIVILĂ.
    Profesioniştii contabili sunt obligaţi să deţină o poliţă de asigurare de răspundere profesională, care să acopere riscul unor posibile erori datorate acestora. Este important de aflat acest lucru!
  4. Afla modalităţile de REZILIERE a contractului de prestări servicii.
    Având în vedere ca modelul de contract este propus de firma de contabilitate trebuie să fii atent pentru că foarte mulţi au prevăzut un termen de trei luni sau chiar un an fiscal. E bine de ştiut de la început acest lucru.
  5. Stabileşte de la început MODUL DE LUCRU.
    Reprezintă procedura dupa care se desfăşoară relaţia cu firma de contabilitate. Pot exista trei moduri de lucru :
    • Să duci toate actele la contabil, caz in are va trebui să stabiliţi data limită până la care puteţi să duceţi actele la contabil;
    • Să vină contabilul la tine, caz în care va trebui să stabileşti data limită cand se va produce acest lucru;
    • Să operezi actele de gestiune ]n programul firmei de contabilitate, urmand ca firma de contabilitate sa opereze restul de acte. În acest caz, va trebui să stabileşti data limită pînă la care poţi să duci actele la firma de contabilitate.
  6. Află PREŢUL care trebuie sa-l PLĂTEŞTI pentru ţinerea contabilităţii şi posibilele TAXĂRI SUPLIMENTARE.
    Preţul pentru realizarea evidenţei contabile este stabilit la nivelul unui onorariu fix, care poate creste cu procente variind intre 50 – 100% in perioada depunerii de situaţii financiare. Există însă şi firme care taxează in funcţie de numărul de ore alocate lunar realizării evidenţei contabile, ceea ce poate duce la fluctuaţii considerabile ale preţului pe care trebuie să-l plătiţi. Va trebui să fiţi atenţi la tariful altor lucrări, care nu sunt cuprinse de contabil în tarif, ca de exemplu : consultanţa, rambursările de TVA, asistenţa la controalele Garzii Financiare, controalele ITM, controalele cu tematică fiscală, orele de formare profesională a personalului firmei tale, etc...
  7. Află DATA închiderii pentru o lună.
    Reprezintă procedura dupa care se desfasoară relaţia cu firma de contabilitate. Aceasta presupune: data plaţii onorariului, data la care primiţi documentele si rapoartele lunare, precum si alte aspecte stabilite pentru fiecare caz in parte.
  8. Află CÎT TIMP îţi va dedica pentru CONSULTANŢĂ.
    Acesta poate fi reprezentat fie, de timpul efectiv care-l petreci discutând cu persoana care se ocupa de dvs., fie de timpul în care putea găsi pe cineva la birou gata să îti răspundă la întrebări.
  9. Ar fi de preferat, ca de evidenţa salariilor să se ocupe un departament specializat din cadrul firmei.
    Începand cu asistenţa la întocmirea Contractelor de muncă si terminând cu consultanţa in cazul litigiilor de muncă, veţi avea nevoie de asistenţă specializată în domeniul legislaţiei muncii. Întrebaţi dacă există acel departament în firma de contabilitate şi stabiliţi timpul efectiv pe care puteţi să îl petreceţi cu acea persoană.
  10. Află DOCUMENTELE OBLIGATORII pe care le primeşti, pentru banii plătiţi.
    Aici intră documentele şi rapoartele pe care le primiţi lunar, trimestrial sau semestrial :
    • Rapoarte lunare
      • Balanţa de verificare lunară ;
      • Jurnalul de cumpărări lunar ;
      • Jurnalul de vânzări lunar ;
      • Declaraţiile lunare la Bugetul de STAT si Bugetul Asigurărilor
    • Rapoarte trimestriale
      • Declaraţia de impozit pe profit/impozit pe venit ;
      • Jurnalul de cumparari trimestrial ;
      • Jurnalul de vânzări trimestrial ;
    • Rapoarte semestriale :
      • Bilanţ ;
      • Declaratia 394

    Asiguraţi-vă că aţi stabilit clar, toate aceste lucruri.

  11. Află DOCUMENTELE DE ANALIZĂ ECONOMICĂ pe care le primeşti, pentru banii plătiţi.
    Aici pot intra rapoarte , precum :
    • Rapoarte lunare
      • Evoluţia lunară a cifrei de afaceri ;
      • Jurnalul de cumpărări lunar
      • Jurnalul de vânzări
      • Declaraţiile lunare la Bugetul de STAT şi Bugetul Asigurărilor
    • Rapoarte trimestriale
      • Declaraţia de impozit pe profit/impozit pe venit
      •  
    • Rapoarte semestriale :
      • Bilanţ
      • Declaratia 394

    Asiguraţi-vă că aţi stabilit clar, toate aceste lucruri.

  12. Prevederile contractulului de prestări servicii privind obligaţiile firmei de contabilitate. Ar trebui sa cuprinda descrierea detaliată obligatiilor partilor, termenele de depunere a actelor şi de plată a onorariului.
  13. Prevederile contractulului de prestari servicii privind obligaţiile tale în acest contract.

Interesat ? Doriţi mai multe informaţii ?


Contactează-ne AICI !
calendar evenimente
CECCAR
ceccar
contract1
contract2
contract3
fac
twit